MN LIB 9: "Operacija Posejdon" (SR 17/18/19, LMS 557/558/559)
Broj stranica: 289
Scenarij: Guido Nolitta
Priča: Franco Bignotti
Naslovnice: Gallieno Ferri
Zanimljivosti:- Završni dio priče se odvija u sjevernom dijelu Amazonije, blizu Venezule, zapadnije u odnosu na ekspediciju iz epizode "Rio Negro".
- Barcelos, gradić na Rio Negru, danas broji oko 11000 stanovnika.
- Bignotti, kao svoj preoznatljiv znak, ovdje crta tri različite ptice. Sovu nije mogao, jer ih nema u Amazoniji!
- Mister No, izuzev dvije Disove epizode, još uvijek ima originalni, Ferrijev, izgled.
- Dnevnik je, uz ogromna prekrajanja i cenzuru, izbacio i 11 stranica.
Komentar:Epizoda koja počinje laganim uvodom dokoličarenja u manauskoj luci, a zagrijavanje počinje dolaskom brodom zagonetnog lika, kojem otimaju torbu s važnim dokumentima. To se upliću Mister No i Kruger spašavajući torbu tom liku koji izgleda zao na prvi pogled. Ispada da je Krugeru bio pukovnik u vojsci, pa više nema sumnje da su mu namjere loše. Naši junaci prihvaćaju njegovu izdašnu financijsku ponudu i pristaju mu biti vodiči u tobožnjoj znanstvenoj ekspediciji u gornji tok Rio Deminija.
Priča lagano ide dalje na način tipičan za Nolittu. Ovaj put nas upoznaje s borbom pijetlova! Obožavam taj Noliitin način pripovijedanja u kojem nas na nenametljiv način upoznaje s raznim znamenitostima mjesta radnje. U priču ulazi i američki tajni agent, koji pokušava upozoriti Mister Noa, ali brzo gubi glavu. Situacija je sve napetija, a naš pilot osumnjiči Krugera za njegovo ubojstvo. Nakon toga slijedi šakački međusobni obračun naša dva junaka, koji prekida tek dolazak policije.
Unatoč nesretnim i nepredviđenim okolnostima, trojac ujutro kreće po dogovoru, a Nolitta nas vodi u Barcelos, gradić na Rio Negru. Tamo su trebali naći još ljudi za potrebe ekspedicije. Sada kreće jezivi dio uz priču svjedoka misterioznih događaja u oblasti gdje se ekspedicija zaputila.
Sve podsjeća na "Rio Negro", ali nakon što ekipa dođe na odredište, dolazi do velikog kvalitativnog pada u scenariju. Puno je upitnika po pitanju logike, a i akcijske scene su traljavo izvedene. Svejedno, treba to gledati u kontekstu vremena nastanka priče. Tada je ova priča bila originalna, a kasnije su ovakve teme eksploatirane do besvijesti.
Ostaje žal zbog propuštene prilike za jednu vrhunsku epizodu, kakva je mogla i trebala biti. Tema je odlična, vrijeme i mjesto radnje idealno s obzirom na povijesne okolnosti, ali razrada više nego manjkava. Likovi su nedorečeni kao i zapovjedna organizacija te skupine fanatika. Trojica jadnika koji su poslužili samo kao topovsko meso za prikaz okrutnosti te skupine, u priči su potpuno suvišni i nepotrebni. Mutacije se dešavaju u točno idealnom trenutku, a po potrebi scenarija. Nelogičnosti s "ljudima-kajmanima" i oružjem koje puca nakon što je pola sata bilo pod vodom su u funkciji priče i ne uzimam ih za veliku manu. Čak je Nolitta pokušao objasniti da je to oružje posebno razvijeno za takve namjene, a je li to moguće nisam dovoljno stručan za odgovoriti.
Uz zaplet, dobre strane su produbljivanje odnosa Krugera i Mister Noa, kao i novi detalji o karakteru našeg junaka. Ovdje saznajemo da je poznat i rado viđen i u zabitim djelovima Amazonije. Mislim, ludi gringo je, pri dolasku u Barcelonas, cijelo mjesto poveo na piće!
Bignotti skoro odličan. Kao što sam već naglašavao, prikaz divljih šumskih predjela mu idealno leži, pa ovdje nije imao problema. Jezovite djelove je vrhunski dočarao. Problem nastaje pri akcijskim scenama, koje su nedovoljno uvjerljive i dijelom odgovorne za nelogičnosti u scenariju. To se poglavito odnosi na završni dio priče. Naslovnice nisu baš neko dostignuće. Prva, koja krasi Libellusovo izdanje, je najbolja. Na drugoj likovi koji izlaze iz vode nerazrađeni. Ostavljaju dojam nedovršenosti, baš kao i okoliš zadnje, najlošije, naslovnice. Na njoj, uz siromašan krajobraz, bode u oko debeli vojnik, koji je daleko od nacističkog ideala.
(priča: 7, scenarij: 5, crtež: 8, naslovnice: 6) - 66%Život je toliko zamršen da iz njega nitko ne izlazi živ!