shizma wrote:Bi, kupio bi da je kao u Italiji ili približno, do 30 kuna.
Nisam kupio talijansko (trenutno SBE ne izvozi do daljnjeg zbog koronavirusa) a usporedba čekanja dok dođe kad kupiš sa pet ili više godina je totalno promašena.
Ne znam koliko bi moglo što opstat ali već ohoho vremena talijanska boneli a i druga izdanja su vrlo brzo dostupna nakon izlaska i u pdf i cbr formatu a SBE je daleko od propasti, baš suprotno.
Zadnji broj će biti kad mu se sroza kvaliteta toliko da čitatelji izgube interes a ne zbog piratluka jer da je tako već bi odavno bio zadnji broj.
Meni je jedino sporno što se lažno prodaju i što ne navedu da je plagijat. Nemojte zamjeriti ali za drugo me baš briga. Gledam to, ponavljam, sa ove perspektive: aha, čita mi se taj i taj strip, aha, da vidim kako najpovoljnije do njeg, ok, evo ovo i ovo, ok može.
To je to i to je sve. Vi ćete se kao izdavači brinuti naravno za nešto sasvim drugo i to je u redu.
Nigdje nisam poredio cekanje dok dodje s pet ili vise godina, uzeo sam samo za pretpostavku da inace kupujes originalna talijanska izdanja pa citas tog Dylana u PDFu dok ti dodje tiskano izdanje.
Ako sad ne salju, siguran sam da ces ih naknadno nabaviti kad budu slali izvan Italije.
Ne sumnjam da i kod svih izdavaca u raznim zemljama ima piraterije u najmanju ruku sa skenovima. No ako netko misli da to ne steti izdavastvu, vara se.
Ako uzmemo u obzir da je interes za stripom znacajno u padu u odnosu na prije 20-30 i vise godina jer mladi imaju igrice, internet itd, pa broj novih citatelja nije da bas nesto raste
i na to nadodamo i postojece citatelje koji vole strip, citaju ga ali eto ne zele ga kupiti jer ima na netu gratis, kamo to vodi? I oni koji vole strip ne zele platiti za njega?
Sto je s crtacima koji zive od tog rada, i sa svima drugima koji su ukljuceni u produkciju koji zive od toga i hrane svoje obitelji?
Pad kvalitete moze biti uzrocno posljedican s padom prodaje, ne mora pad kvalitete uvijek biti nuzno popracen nedostatkom inspiracije i potrosenoscu autora.
Pad prodaje uzrokovan piraterijom (itekako osjetan) znaci manje novaca kojim moze platiti kvalitetne crtace i scenariste, pa je samim time i to jedna od realnih mogucnosti pada kvalitete.
Svakome tko misli da je u redu ukrasti nekome njegov rad, ne platiti za njega i cak ga jos koristiti za vlastitu zaradu preprodajom, zelim da i sam osjeti na svojoj kozi kako to izgleda.
Ako je to u redu sa stripom, ponasamo li se tako i sa svim drugim stvarima u zivotu. Primjerice zelim voziti novi mercedes ali mi se ne svidja cijena od 50 tisuca eura.
Uzeo bih ga da kosta 5000 eura. Pa onda ga ukradem ili kupim ukradeno za 10000 eura maks.
Isto tako i mobitel, nema vise telefona za 100 kuna sve neki pametni od par tisuca kuna, ma nista ukrademo. Dva sebi, dva za zenu a i djeci ce trebati...
I mozemo tako u nedogled s bilo cim... Kradja je kradja a lopov je lopov koliko god se mi to trudili uljepsati i opravdati.
I da se razumijemo, dio posta je odgovor na tvoj post a dio se odnosi opcenito na razgovor o toj temi, da ne bih pomislio da tebe izravno prozivam.
Dok je svijeta bit ce i piraterije i lopova i kradje. Kao i postenih ljudi koji ce cijeniti tudji rad.